torsdag, oktober 15

Kaos

Nu har vi hämtat lillvovven och han är så söööt :D fast efter att ha gosat med honom hela dagen så känner jag ändå att jag kan låta honom sova ifred nu. Nästan ;)

Det har hänt så mycket i veckan så jag knappt har hunnit vara hemma. Vilket har resulterat i att vår lägenhet ser ut som en svinstia, eftersom jag bara är hem, sliter av mig kläderna och slänger dem på golvet, duschar och slänger handdukar överallt och sedan till garderoben för att hitta lämpliga klädesplagg. Åh, glömde jag att nämna att ratade kläder också hamnar på golvet?
Sedan har jag inte hunnit diska, eftersom jag inte varit hemma mer än för att byta om i princip, men eftersom Jocke är hemma så växer ju diskberget till katastrofala höjder utan min medverkan. Jag har hört ryktas om att vi inte har några rena tallrikar, glas eller bestick just nu. Något jag längtar efter att återvända till...

Jag saknar Jocke :( Enda stunden jag har träffat honom på riktigt (alltså mer än att säga hej och sen fara) i veckan var igår. Jag har sovit borta varenda dag annars också. Hos mamma och pappa.
På sätt och vis är det skönt - jag behöver inte ta hand om mig själv, för det gör ju mamma. Och jag får lite privacy som det inte är så lätt att få när man bor två stycken i en etta på trettiosex kvadratmeter.

1 kommentar: