torsdag, juli 14

Harry Potter-maraton

Har idag avverkat de fyra första filmerna tillsammans med Carro, som inte sett dem tidigare.
Carro (innan vi började se): Jamen, jag har typ sett första! Han blir påkommen och så avgör han en match! Behöver jag se första?
Ja, Carro, det behövde du ;P

Jag: Ja, alltså hans föräldrar blev dödade av Voldemort.
Carro: Är det han med massa skägg?
Jag: Va!? Jahaaa, nej, du tänker på Hagrid.. :D

Carro: De får inte döda pållen! Neej neeej, ta med er pållen! TA DJURET OCH SPRING!!!!
Man tror att Buckbeak dödas
Carro: NEEEEEEEJ!

Carro: Schh, men andas inte så högt! Schh!
Snape vänder sig mot Harry som är under osynlighetsmanteln
Carro: JAG SA JU DET!

Carro: Nu skulle han ha haft den där osynlighetsvästen!

Och otaliga kommentarer till filmen och många frågor, men hon har varit helt inne i det hela och verkligen engagerat sig (betydligt mer än jag xD), så jag är stolt att hon faktiskt orkat se fyra filmer på en dag, trots att hon varit väldigt skeptisk innan, och dessutom kan tänka sig se fyra till imorgon!

Dags att sova!

1 kommentar: