onsdag, juli 20

Bitter, ironisk och sarkastisk


Har funderat på en grej Carrolicious sa i torsdags både innan bion och när hon skjutsade hem mig efteråt.
Jag sa nämligen att det var kul att hon skrattade åt mina skämt. Att tjejer har en tendens att skratta åt mina skämt och att killar inte har det. Då sa hon såhär: "Det är för att du är så bitter och sarkastisk i övrigt", eller nåt sånt.
Jag tar verkligen inte illa upp av att bli kallad bitter och sarkastisk. Jag tycker att det är fantastiskt, för jag har aldrig fått höra det förut. Då börjar jag ju fundera om det bara är hon som tycker det eller om andra inte har vågat säga det? Eller om jag bara är bitter och sarkastisk när jag är med henne, men det låter konstigt.

I alla fall så pratade vi om killar under bilfärden hem och hon sa något i stil med:
"Jag förstår om killar gillar dig. Du är avslappnad och har liknande intressen som de har.. " och så räknade hon upp flera grejer som exempel på varför killar nu skulle kunna gilla mig och jag svarade: "Jo, jag är ju the perfect girl..." med ett lite ironiskt tonfall varpå hon skrattade och sa: "Det är precis det där jag menar! Den bittra sarkastiska du!" 

Ahaaa! Det stämmer nog att jag kan vara sarkastisk/ironisk (what's the difference anyway?) när någon säger något som kan tolkas som en komplimang. Jag kan inte riktigt hantera komplimanger som jag inte håller med om, men jag vill inte vara så att jag förnekar det folk säger heller (det kan tolkas som att man fiskar efter mer komplimanger nämligen), så jag brukar köra på ironisk och skratta åt det hela. Jag vet att det inte är någon bra taktik heller, men jag jobbar på det okej.

Hur som helst så förklarade det lite av det hon sa.
Sen vet vi ju alla, eller åtminstone alla som läser det här, att jag kan ha en tendens att vara bitter här på bloggen, men jag vill tro att jag håller det här för det mesta och att jag är en positiv människa i de flesta fall.
Fast nu när jag verkligen tänker efter så är jag nog rätt bitter. Damn it, det måste jag försöka ändra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar