söndag, maj 16

Hur övertalar man Jocke?

Jag känner att bloggen just nu är ett ställe där jag ventilerar mina tankar om mig och Jocke och där jag skriver om jag inte kan sova xD

För att hålla mig till första ämnet:

Idag när jag kom hem från mamma och pappa (där jag haft jätteroligt med god mat och sång och prat med Albin) var jag så fruktansvärt sugen på något att äta. Blir alltid det den här tiden, men det kan väl bero på att jag bara ätit middag innan det också.


I alla fall, så försökte jag få med mig Jocke till Frasses, Max, Subway, Statoil o.s.v. Vad som helst hade gått bra.
Nix, nej, icket. Det gick inte... Försökte alla möjliga övertalningsmetoder.
Puppy-eyes, "alla andra får...", muta med pengar, muta med tv-spel/film/valfri annan sysselsättning som jag inte brukar vilja göra så ofta... 

Nope, den gubben gick inte till Frasses. Kan kanske bero på Jockes "tjockis-fobi" (se tidigare inlägg), men jag vet inte...

Och så säger han den där meningen som jag inte riktigt kommer överrens med: "Nathalie, man kan inte alltid få som man vill, okej?" - PANG! Där sparkade han mig rätt i ansiktet (mentalt, alltså).

Jag har som alltid tänkt att: "Visst, det kanske inte alltid är LÄTT att få som man vill, men bara man är bra på att övertala, har tålamod och kan tänka sig att uppoffra någonting annat så SKA det gå att få som jag vill". 

Kanske är jag bortskämd med att ofta få som jag vill, men grejen är den att om jag inte vill saker tillräckligt mycket så ger jag ofta med mig direkt om någon motsätter sig det jag vill.
Men om jag å andra sidan vill något riktigt mycket så kommer jag göra allt som krävs för att lyckas med det. Är det dåligt? Jag ser det som en bra egenskap, Jocke ser det som att jag är tjurig. Båda har kanske rätt.

Nåja, hursomhelst så har jag inget bra argument mot det där. Kanske är det just därför jag hatar den meningen också. Någon bestämmer att min vilja inte är tillräcklig för att klara av någonting och jag kan inte säga något emot.



Men någon svaghet måste han ju ha, som kan funka att övertala? Tips?

3 kommentarer:

  1. Inget sex på en vecka eller nått fungerar ju alltid i sitcoms.



    Men hörrudu, gillar inte du att spela Guitar Hero? :O

    SvaraRadera
  2. jag säger; cykla till max, köp mat och ta med hem. om du är sugen på hamburgare ska du också äta hamburgare. din pojkvän kommer garanterat skylla sig själv är du sitter där med pommisar och mumsar. nästa gång följer han antagligen med.

    SvaraRadera
  3. Otto: Fungerar inte på Jocke xD
    Jo, jag gillar ju tv-spel och så, men Jocke är ju så mycket bättre än vad jag är, så det blir som inte att vi spelar det så ofta.

    Carro: Haha, jag skulle lätt göra det om jag inte var så rädd för att vara ute själv när det är mörkt :(

    SvaraRadera