söndag, april 19

Torsdag, fredag, lördag, söndagmorgon

Jag är helt upp och ner sedan i torsdags då vi firade min födelsedag. Tack alla som kom och grattade mig och tack för alla fina presenter! :)

Först såg vi Elise. Jag kom inte ihåg (förrän vi hade startat den) att jag skämdes så mycket för mina skådespelarinsatser i den filmen xD. Efter det såg vi diverse youtube-klipp och sedan gick vi ner för att fika. Svahn skulle illustrera (med min tupptillbringare) hur han kände för min punschtårta (saften kommer ut genom munnen, vilket ser ut som att den spyr), men han misslyckades i sitt försök och saften kom ut genom huvudet istället. Samuel och Albin var sepe som vanligt och sedan lekte vi charader. Sten-Georg, pokémonmatch, raveparty, snuskhummer, klängig, apfamilj med mera. Vansinnigt kul!

Vid tolv-tiden skulle jag skjutsa hem Mikael och även några andra. Eftersom Julia, Jocke och Oskar (och jag) kom på att vi kanske kunde hitta någonstans att äta i stan så skulle de med. + Carro, Mikael och Albin som behövde skjuts för att ta sig hem. En, två, tre fyra, fem, sex, sju... galna personer som skriker med i När vindarna viskar mitt namn. Det var fint. Faktiskt.
Albin skulle bara till Kåge, så efter det gick det lite lättare att rymmas i bilen (han är ju så fet ;)). Sen släppte vi av Carro hemma hos henne och styrde kursen mot Renbergsvattnet. Vägen var katastrofalt lerig och gropig, men vi kom oss dit och tillbaka med lite möda. Väl i Skellefteå igen så stannade vi på Statoil och köpte korv. Sedan fick Jocke köra hem för att jag var helt slut och litade inte riktigt på mina driverskills längre. Vi skjutsade hem Oskar och när vi tre återstående var hemma tror jag att alla däckade i sängarna (klockan var då halv tre).

På fredagen hände absolut ingenting. Eller, ja, jag var utan sällskap, så jag spelade lite gitarr och piano, men det gick inte så bra. Ibland har man bättre stunder och ibland har man sämre. Well, fredagen var en sämre stund, så jag gav upp det rätt fort. Såg på "Så ska det låta" med mamma och pappa och sedan såg jag slutet på "Music and lyrics" som jag sett förut. Jocke kom till mig klockan halv ett, tror jag och så sov han hos mig.

Igår vaknade vi rätt sent. Typ ett. Men vi steg inte upp förrän halv tre ändå.
Mamma och pappa skulle ha skjuts till stan klockan fyra, så så fort vi stigit upp började vi duscha och göra oss i ordning.
För er som inte vet så tar det ungefär en timme för mig att duscha, blåsa håret, sminka mig och välja vad jag ska ha på mig.
För Jocke tar det en timme att duscha.
Vi körde till stan och när jag lämnat av mamma och pappa for jag och Jocke och åt på Frasses som en del av hans födelsedagspresent till mig. Av någon anledning så blev jag jätteledsen efter vi hade ätit (det här händer ibland) och jag ville bara gråta och vara ifred. Stackars Jocke, det kan inte vara lätt att vara med mig när jag blir sådan.
Vi for på Ica Maxi och handlade (han körde) och efter ett tag blev jag på bättre humör. Vi bestämde oss för att inte göra någonting speciellt den kvällen. Vi var bortbjudna till Munk, men jag kände att jag förmodligen inte skulle vara så där jättekul att vara med, så vi avstod, for hem och löste korsord och liknande.
Klockan halv ett på natten hade Jocke somnat och då skulle jag iväg för att hämta mamma och pappa i stan. Kom väl hem kring halv två, eller någonting sådant. Men då skulle ju jag läsa mina bloggar och så. Allt som jag missat när jag varit med Jocke hela kvällen. Helt sjukt egentligen.

Nåväl, idag vaknade jag klockan halv ett och jag har fortfarande inte stigit upp än. Jag ligger i sängen och gottar mig med bloggar och kom på att det var länge sedan jag skrev någonting i min blogg.

Så här har ni resultatet av den tanken.

Kram/
Nathalie

2 kommentarer:

  1. En liten rättelse: det var inte punchtårtan utan vad "han" kände angående Elias när det gällde "den spyende tuppen", och för övrigt är jag fortfarande förvånad över hur roligt folk tyckte det var att jag spillde lite saft. Jag måste uppfattas som väldigt händig i andra sammanhang eftersom just den avvägningsmissen frambringade en sådan reaktion ...

    SvaraRadera
  2. Mikael är ju förtusan reaktionernas mästare, den mannen är nog en som har alla indianer i tältet, lyssna till hans visa ord, sudda bort krigsmålningarna och gräv ner stridsyxan.

    Även om du vart lite ledsen på max så spelar de ingen roll, vi hade ju ändå roligt sen på kvällen, och ja fick ju ha på mig de graciösa gröna klädesplagget så;). Är jätteglad att ja har dig älskling :*

    //Jocke

    SvaraRadera