onsdag, april 22

Make Up Store och Absolut torr

Det är så förbannat varmt i stan, så jag avlider typ xD
Har gått omkring i skinnjacka och jeans (och en t-shirt) och svettats ihjäl.
Klockan tolv blev jag sminkad på Make Up Store (i färger som jag faktiskt inte redan har) och det såg lite... mörkt (sminket, alltså) ut när jag var inne på MUS, men när jag kollade sen så blev det ändå rätt snyggt! Lite rödbrun färg.
Sedan fick jag ju välja produkter för typ 490 kr (fast det blev lite mer) så jag var glad ;)
Efter det gick jag och shoppade loss lite på Åhléns, H&M och lite annat. Dock skulle jag ha varit på Lindex och köpt en del grejer. Ska se om jag kan övertala Jocke att köra till stan så att jag kan tvärspringa in och köpa två grejer.
Vi är på Campus nu. Jocke och Ali sitter och gör någon läxa. Tror inte att de blir färdiga på ett tag xD Så jag sitter typ och löser korsord och så, men det blev lite tråkigt i längden. Dessutom har jag vinterstövlar på mig, så jag svettas typ ihjäl om fötterna xD

Det känns som att det har blivit ganska vanligt för mig; att svettas.
Köpte Absolut torr på apoteket idag för att kanske kunna undvika det här... Vet att några har negativa erfarenheter och några har positiva erfarenheter av den här deodoranten.
Är det någon av er som läser min blogg som testat den? (Eller ja, det vet jag ju att det är, men ni som har det kan gärna svara... hur gör man med den? Det stod att den skulle på på kvällen? Gör ni så eller tar ni den på morgonen, eller?)

2 kommentarer:

  1. Absolut torr är bäst! Följ instruktionerna men ta verkligen inte lika mycket som en vanlig deodorant. Risk finns att det kommer svida en massa. Testa dig fram lite :) Du kommer att bli kär precis som jag. Tanken att slippa svettas under armarna på typ en vecka är ganska lockande va?

    SvaraRadera
  2. Svar på din kommentar till min blogg: Jag skrattade faktiskt till lite vid 1:09-1:11, mellan blodkräkningarna förstås ...

    SvaraRadera