måndag, april 20

Jag vaknade klockan sju imorse och var jättearg på Jocke. Anledningen var min dröm...
Som ni kanske vet vid det här laget så är mina drömmar oftast inte så sammanhängande, men den här var typ det.

Jag, Jocke och Oskar bodde på ett hotell här i Skellefteå. Vi hade ätit någon middag som jag inte tyckte var så god, så jag var jättehungrig. Klockan var 21.32 (jo, det visste jag i drömmen) och jag insåg att det inte fanns så många ställen som hade öppet, men man kanske kunde hitta någonting ätbart på Hemmakväll? Jocke och Oskar skulle tydligen ut och promenera, så de erbjöd sig att handla något som jag kunde få i magen på vägen.
Efter de hade gått blev jag rastlös och bestämde mig för att fara ut och köra bil i Skellefteå. Till skillnad från i verkligheten så var jag KING på att backa med bilen, så det gjorde jag nästan hela tiden. Efter ett tag såg jag att klockan var tio i elva och jag blev fundersam på varför Jocke och Oskar inte hade hört av sig. Med en dålig känsla i magen gick jag ut ur bilen för att leta efter dem. Efter ett tag stötte jag på dem på trottoaren och de sa at de hade gått och pratat och flummat så länge att de glömt bort tiden och inte hunnit till Hemmakväll i tid. MEN, de hade hittat ett äpple som jag kunde få äta om jag ville.
Jag blev vansinnig (som jag tyvärr ofta blir i verkligheten när jag är hungrig också) och skrek att jag inte kunde leva på ett äpple och sprang mot Statoil som jag kom på hade öppet. Fast när jag kom dit var det en kiosk och han som äger grillen i Kåge ägde tydligen det där stället också. Han lät oss komma in, trots att han egentligen hade stängt. Kanske var det för att jag såg mordisk ut, eller så var det för (det här visste jag också, tydligen) att han inte fick sålt så mycket annars. Det var bara ungarna i området som kom och köpte enkronors-godisar ibland. Och det tjänade han inte så mycket pengar på. Hur som helst så köpte jag en lyxkorv och sedan levde jag lycklig i alla mina dagar.
Dock var jag fortfarande arg på Jocke när jag vaknade xD försöka föda mig med ett ÄPPLE! >:(

Klockan halv elva for jag till schtaada och beställde tid för sminkning på Make Up Store! Yay, jag längtar till på onsdag :) sedan for jag med Jocke hem till hans mamma och åt där och just nu är jag hos Jockes pappa. Jocke och Mikael sätter in ett slutsteg i Jockes bil. Tydligen är de strax klara ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar