fredag, januari 23

Tittut!

Lagom gammal kände jag mig när jag skrev rubriken.

Efter att jag inte kunnat glömma Gustavs prat om att han åt päronfil med banan någon gång i slutet av gymnasiet så var jag tvungen att köpa päronfil igår. I brist på bananer så åt jag müsli till. Som jag redan sagt till Samuel; bland det mest spännande som hänt på flera dagar och således också bland det enda jag kan berätta just nu.

Eller ja, vi har skaffat en replokal på musikskolan nu också. Musikfabriken, rättare sagt ^^ It's a nice! (think Borat and you'll get it right)

I övrigt har jag spanat in utbildningar på Campus här i Skellefteå och jag blir deprimerad. Om jag inte vill bli något som har med datorer, trä eller lokalförvaltning att göra så finns det vårdyrken. Iofs. inte mig emot, men det finns cirka 25 platser på de fyra som finns, så sannolikheten att jag (med mina 14.5 i snittbetyg) kommer in på någon av utbildningarna är... tja, inte så stor. Men jag ska söka i alla fall.
JAG VILL INTE FLYTTA NÅGON ANNANSTANS!
Anledningen är att jag
1) vill bo med Jocke, som inte kan tänka sig att pendla (förståeligt)
2) trivs i Skellefteå, till skillnad från de flesta i min ålder (tydligen)
3) jag känner mig trygg här

Efter min totala fail i höstas när jag mådde sämre än någonsin tänker jag inte försöka mig på något liknande under de närmaste åren i alla fall.
Jag har övervägt att pendla till exempelvis Umeå och det står fortfarande på övervägningslistan, men jag måste säga att det känns rätt segt att pendla 3 timmar en väg (alltså SEX timmar per dag!) så att man knappt hinner göra något annat än att åka buss, gå i skolan, möjligtvis äta, plugga den lilla stund man hinner och sedan sova.

-

Så, då har jag betat av den biten, så nu vet ni vad jag bland annat ligger och tänker på när det är meningen att jag ska sova. Vilket det är meningen att jag ska göra nu. Jag är på väg...

Jag har svårt att ta tag i saker. Bland annat att skicka brev till Carro (förlåt Carro, det kommer snart), kontakta Arbetsförmedlingen så att jag kan få pengar någon gång i framtiden (typ två-tre månader bort) och skriva ett CV.
Vilken människa vet hur man skriver ett CV? Och vem ska man ge det där CV:t till? Suck, kan ingen bara ringa och säga: "Hej, jag har hört att du är bra på det och det och att du uppfyller de krav vi söker efter. Är du sugen på att jobba hos oss?" Det vore nice. Fantastiskt trevligt, faktiskt...

2 kommentarer:

  1. Åh. Det där med skolan. Jag förstår precis vad du menar. Jag går i precis samma tankar. Och det känns som om man försökt titta på alla alternativ som finns. Sen har man vänt och vridit på alternativen miljoner gånger. Även om man man hela tiden försöka tänka positivt, men det här med att studera osv är lite knepigt.

    SvaraRadera
  2. Musikfabriken woooo! Partypoooker!

    SvaraRadera