tisdag, januari 7

Squat Challenge och hur det gått med mina mål första veckan.

Jag gör just nu en squat challenge, där man ska göra 200 squats på 4 veckor. Jag tycker att det är skönt att ha lite saker att göra hemma, för vissa dagar känner jag att jag vill träna men verkligen inte har tid att fara på gymmet. 



Skulle vilja ha en challenge för magen också, så ska leta lite på det nu.

---------------------------------------------------------------

Jag brukar aldrig sätta upp mål inför ett nytt år, men jag kände att jag ville ha några "regler" att ha som riktlinjer det här året.

- Inget godis, chips eller ostkrokar/liknande. Popcorn är okej på helgerna/bio.
- Ingen läsk, ibland okej med Cola Zero, men vatten på vardagarna.
- Äta ute max 2ggr/månad. En gång hamburgare/pizza, en gång kina-/restaurangmat.
- Träna ~3 ggr/vecka.
- Shoppingförbud. Får köpa böcker enl. en viss modell jag har ställt upp. Annars får jag bara köpa om något går sönder/tar slut/verkligen behövs.
- Läsa 70 böcker under året.


Det går rätt bra med mina mål för året so far. Det som går lättast är faktiskt shoppingförbudet. Trodde nästan att det skulle vara svårast. Kanske att det underlättar att jag inte har så mycket pengar ;) Godisförbudet går lättare och lättare för varje dag. De första dagarna hade jag världens sockercravings. Fikar inte så mycket heller, även fast jag får det. Har nog inte blivit något fika utöver ost och kex på jobbet en natt. Funderar på att köra en detox av kroppen och få ut alla slaggprodukter och kanske få bli av med sockercravingen ordentligt. Nu har det ju bara gått snart en vecka på det nya året, men ändå ;)

Maten är det som inte går så bra just nu. Att gå från att äta ute så mycket som vi gjort till nästan inget är en stor omställning, men samtidigt är det inte mycket som är lika gott ute längre. Men jag erkänner att jag redan tvivlar på att det kommer att gå. Jag tycker om att unna mig en god lunch med vänner eller om jag och Martin är helt slut någon dag kunna känna att det är okej att ingen orkar laga mat just den dagen. Det är en del av det goda livet för mig. Men det har blivit lite för gott liv på sistone, det vet jag. Men kanske att jag satte lite för hårda mål till en början och får se över om det går att trappa ner på istället för att abrupt sluta med allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar