onsdag, februari 6

Film och serier jag ser fram emot 2013

Yes, jag har googlat lite för att få veta exakt hur länge man egentligen måste vänta på något gott innan man väntat för länge. Som det ser ut så händer det inte jättemycket nytt fram till sista mars, så egentligen april kan man ju säga.



31 MARS




Då kommer äntligen andra delen av Doctor Who, säsong sju. Tack och lov för det.



































Samma datum kommer även säsong 3 av Game of Thrones (planen är att då ska jag hunnit se de två första säsongerna och tyckt att de var bra, haha).

19 APRIL



































Warm Bodies hade premiär i USA för fem dagar sedan, men vi i Sverige får gott vänta till den 19 april innan vi kan se den på bio. Den är baserad på en ungdomsbok som jag stått och funderat på om jag ska köpa flertalet gånger, men jag har aldrig gjort det i och med att jag har varit skeptisk till hur de egentligen har tänkt göra det romantiskt, men trailern till filmen gjorde mig mer positivt inställd. Den ser rätt kul och heartwarming ut.

17 MAJ
























Jag är egentligen ingen "trekkie", mest för att jag inte orkat ge serierna en chans, men den förra Star Trek-filmen (2009) tyckte jag var överraskande bra, så jag ser fram emot den här filmen som jag faktiskt inte har hört särskilt mycket om.

SOMMAR 2013









Ja... Sommar 2013, mer specifika än så är inte HBO om när True Bloods säsong 7 kommer dra igång. Jag kan bara hoppas att den här säsongen blir bättre än säsong 6, för den var ingen höjdare. 

23 AUGUSTI


































City of Bones, första delen i The Mortal Instruments-serien. Kan inte hjälpa att känna att alla böcker jag gillar börjar komma som filmer. Är i alla fall peppad och hoppas att de gör något bra, då den har potential. Klassisk paranormal romance, så gillar man inte det så är det inget att rekommendera. Gillar man det, däremot... ;)

22 NOVEMBER



































Catching Fire: andra delen av tre baserad på Suzan Collins böcker.
Behöver jag säga att jag längtar?

13 DECEMBER



































The Hobbit: The Desolation of Smaug.
I den här lär vi väl kanske få höra mer (förhoppningsvis, i den förra hördes han inte alls) av Benedict Cumberbatch, som uppenbarligen är alla tumblr-tjejers våta dröm (a.k.a Sherlock från BBC-serien med samma namn), då han gör rösten till Smaug.
Epicness är förväntat.


Andra filmer som kan vara intressanta.












Om bara två dagar har Wreck-It Ralph (Röjar-Ralf) premiär på svenska biografer, A Good Day to Die Hard kommer på Alla hjärtans-dag, The Host (Stephenie Meyers enda verk annat än Twilight, såvitt jag vet) filmatiseras och kommer på bio den 23:e mars, Iron Man 3 den 26:e april och The Wolverine (som ska utspela sig någonstans efter X-men: First Class där Logan av någon mystisk anledning åker till Japan) kommer den 26:e juli.



Filmer som ska släppas i USA, men som tydligen inte kommer släppas (i år i alla fall) på svensk bio vad jag kan se på sf.se.


4 oktober är beräknat releasedatum för Sin City: A Dame to Kill For där många av skådespelarna från Sin City återvänder.

27 november släpps Frozen, Disneys nästa film som är baserad på en saga av H.C Andersen. Jag har inte läst sagan, men det kanske är lika bra, för av vad jag har hört så kommer inte mycket vara likt originalsagan.


Och den första december släpps Ender's Game i USA. Också baserat på en bok som jag varit sugen på att läsa, men inte har läst. Sci-fi av Orson Scott Card.

2 kommentarer:

  1. Jag vill gärna se hunger games med dig som vi gjorde med den förra :) Det var så mysigt! :)

    SvaraRadera