fredag, juni 29

Festivalfredag

Sist ut, först hem från festivalområdet. Lyssnade på Maggio, som var fin och awesome som väntat. Men sen upptäckte jag att min mobil var borta och någonting brast inom mig. Hittade inte de andra (ingen mobil, ni vet) och var precis på bristningsgränsen när jag hittade igen några ur gruppen vi kommit dit med. Följde efter dem sen, men kunde inte riktigt vara engagerad i vad som hände. Kände mig utanför under hela kvällen och det plus att tappa bort mobilen fick mig att bryta ihop så smått. 

Förstår ni hur jobbigt det är att försöka ta sig ut från ett ställe FULLT med folk när man gråter under tiden? Många som ropade åt mig "Men gumman, inte ska du väl vara ledsen nu?" och sånt i den stilen. Och man försöker bara hålla tårarna inom sig... Fick en kram innan jag for och den stärkte mig på vägen hem i alla fall.
Kände mig inte fullt så ensam.

Inser nu att det kanske inte vore så dumt att kunna folks mobilnummer utantill, då jag funderade på att fråga någon om de kunde skicka ett sms om vart jag var någonstans så att någon kunde möta mig där, men kom på att jag inte kunde någons nummer. Tror att jag kan Jockes och pappas, annars är alla helt borta ur minnet.

Förlåt för ett rörigt inlägg. 

4 kommentarer: