tisdag, mars 5

"Nu är ju inte jag någon bloggare, men..."

"Hej hej bloggeeeeen!"
Ja.
Jag känner mig lite lätt obekväm med den här bilden, men what the hell, vi kör på.

Jag och Alice ligger inte och myser i soffan och kollar på Sex and the City efter en lång dag med shopping som spontant är min tanke när jag ser den här bilden (därav min obekvämhet, som inte är ett ord, men you get it). 
No sir! För det första är jag för fattig för shopping, för det andra har jag aldrig sett Sex and the City (tror inte det är något för mig, sorry Carrie för att du inte får en chans) och för det tredje och sista så är Alice med på bilden mest för att hon råkade vara i soffan samtidigt, hence the blur. Fast nu ligger hon bredvid mig så lugnt och fint, men jag orkar inte ta ett nytt foto utan ni får tro mig på mitt ord. Lies, lies until the very end...


Jag överdoserar kaffe, har förmodligen en UVI (eller så är den på ingång) och livet är wonderful.
På riktigt alltså - ingen ironi. Jag insåg att det nog lät så.

Jobbar rätt mycket nu, så jag har inte hunnit tvätta, vilket resulterade i att jag istället gick och köpte nya trosor igår. Jepp, så nu klarar jag mig i några dagar till. Då känns det liksom som att det har gått lite för långt, men jag vet att jag inte är ensam om att göra det istället för att tvätta. Har till och med hört talas om en person som aldrig tvättade sina trosor, utan slängde dem när de var smutsiga och köpte nya hela tiden. Ekonomiskt.

Seriously, you guys, varför tvättar vi (läs: jag) inte oftare? 

Är det för att det är svårt att få en tvättid? Är det för att det tar lång tid? Är det för att det är jobbigt och gå upp- och nerför trappor för att komma till tvättstugan? Är det för att det är jobbigt att hänga/ bära upp tvätten, vika och lägga in på rätt plats?
Ja. Jo. Precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar