söndag, november 21

Mina fritidssysselsättningar just nu

Jag är sjuk igen :( Ingenting i kroppen känns som det ska.
Men under min sjukhet så har jag passat på att gotta mig i saker jag inte känner att jag "hinner" med annars. (Haha, låter kanske kul med tanke på att jag är arbetslös, men jag har jobbat mycket fram tills dess att jag blev sjuk och sedan har jag även haft kurs varje vardag mellan 08.30 och 12, så det har blivit lite tid över till fritid).

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_8f0O3oWqM0J9jdFdiB_aAXAoDdywhY6UIRGK2HLJn-a-WyUJpRKCmAjqW8WR5ITwMtjR27hbkAu9P7OOUJB5uKTBbhTKkiRqS2medx_6sQbFvEJKTB3JQrDBRlU3vrVO0DBuDg9HgnSy/s1600/The+Hunger+Games+US.jpg

I alla fall så har jag läst The Hunger Games och Catching Fire. Första boken var riktigt bra, andra gick så fort utan att jag kände någon riktigt spänning, men har tänkt börja på Mockingjay (tredje delen i serien) när jag känner att jag orkar. Har läst konstant för att läsa ut böckerna så fort jag bara kan, som vanligt. Nu ska jag istället spela klart Fire Emblem: Path of Radiance.

Åh just ja. Jag såg HP7, part 1 idag. Jag höll på att börja gråta nästan i början och ända fram till slutet satt jag och höll inne de där tårarna. Vet inte vad det är. Kanske hormoner. Kanske bara det faktum att jag gråter till de flesta filmer jag känner något för. Kanske att jag är ledsen över att filmserien snart är slut och att det inte kommer komma något nytt i HP-väg (så vitt jag vet) efter nästa filmdel. Kanske för att jag tyckte att det var jättesorgligt när Hermione raderade sina föräldrars minnen; något jag inte tyckte var sorgligt i boken. Neh, jag vet inte.

Jag är inte besviken på filmen i alla fall, trots mina höga förväntningar. Dock var den ingen positiv överraskning heller, utan precis vad jag hade väntat mig. Skulle vilja se den igen snart.
Älskade Harry Potter.

Sedan vi kom hem från bion har jag spelat lite gitarr för att försöka få igång musikintresset igen. Har som inte orkat med något som har med musik att göra eftersom det gör mig så... emotionell.. Både uppåt och neråt påverkas så fruktansvärt. Så jag har försökt hålla mig i ett mellanläge utan någon musik och det har fungerat. Men jag älskar det ju, så nu försöker jag igen.

Jag saknar Albin också. Är orolig för honom. Drömmer mardrömmar om att han försvunnit för evigt och vanliga drömmar där han kommer tillbaka och jag kan slappna av. Så orolig är jag visst.
Önskar bara att jag fick veta att allt är bra.

5 kommentarer:

  1. Så kände jag också om böckerna! The Hunger Games var en adrenalinkick, texten hade ett sånt flyt att boken var utläst innan jag visste ordet av. 2:an var mer som ett Robinson för has been's, haha. Dessutom tycker jag inte att huvudkaraktären är särskilt sympatisk vilket störde mig mer i uppföljarna...

    När det gäller Patricia A McKillip, åh jag vet inte vad jag ska säga... jag avgudar hennes skrivstil, det är snarare den jag gillar än handlingen i hennes böcker (som kan vara väldigt enkel och ibland... tråkig). Hon har flera bra kortare noveller (kan mejla dem till dig om du vill) men första boken jag läste var The Sorceress and the Cygnet (första boken av två) så där tycker jag du kan börja :)

    SvaraRadera
  2. Haha flytta kommer jag en dag ;) men de e länge kvar gumms, så "Nära" dig kommer jag va ett atg till iaf :)
    Jag tyckte också att hermione och när hon tog bort minnet i filmen var sorgligt! jag kommer knappt ihåg de från boken? varför vet jag inte...

    Du e söt du med papperskorgar haha :P

    SvaraRadera
  3. just ja de med australien kommer jag faktiskt ihåg! och nu när du säger de, så känns de verkligen som filmen visade de mer, och man inser vad tragiskt de e!
    Jag gillade hur dom berättade sagan om the deathly hollows också.
    Jag hade nog inte riktigt fattat de hela, att stenen faktiskt var "de vises sten" osv, de gick inte upp för mig, när jag läste boken...
    Älskling...aninerds update nästa *blink* *blink* jag har börjat se lite anime igen xD men ingen update för än ni gör he ;D hehe

    SvaraRadera
  4. Haha okej jag var tvärtom jag tyckte de blev perfekt :P

    Vi kanske har bytt roller igen x) när du såg såg inte jag, och när jag ser ser inte du >.< jag började se en massa airing serier? smart? vette sjutton, men jag fastnade iaf x) kanske får uppdatera något om de :P

    SvaraRadera
  5. sv: Jag störde mig på att att de sa småsaker som inte stämde överens med boken, som att alla flög mot kråkboet i början, att svärdet var försvunnet och osynlighetmanteln inte ens syndes till... Och att vissa av mina favoritscener var borta, tex inget farväl av the Dursleys och ingen Voldemort i Godric's Hollow. De har en tendens att ta bort mina favoscener :/

    Men det positiva är ju att de tagit vissa scener och gjort dem bättre, tex början när Herminone raderade minnet på sina föräldrar + att det syndes att hon tänkte på det senare samt kyssscenen mellan Harry och Ginny :)

    Men den hade faktiskt en ganska bra balansgång mellan vad som är bra i boken och vad som gör sig bra på film :)

    SvaraRadera