tisdag, december 8

Konversation #2

Jag står och drar upp mina leggings som åker ner hela tiden.
Jocke: Alltså, är det inte obekvämt att ha dem sådär högt upp?
Jag: Njääe, det är ju skönare än att ha de här nere (visar var de brukar hamna, vilket är typ mellan knäna och grenen någonstans)
Jocke: Haha, ja, som en simpa!
Jag: Haha, va? Som en simpa?
Jocke: Ja! Eller vänta nu... vad är en simpa?
Jag: EN FISK! xD

För övrigt så tror Jocke inte på mig längre när jag säger saker som han inte vet om. Typ som att man kan spräcka glas med rösten.
Det kan bero på att vi härom veckan hade denna konversation:

Jocke: Alltså, vad gör Göran Persson nu för tiden, egentligen?
Jag: Jomen, han är väl president i något land i Afrika? Jag kommer inte riktigt ihåg vilket land det var, men...
Jocke: VA!? Varför är han president där?
Jag: De behövde väl någon från ett I-land som kunde komma och rätta till saker där, antar jag.
Jocke: Men va?
Jag: Jomen, han hoppade ju av som statsminister i Sverige för att fara dit för att han kände att han kunde göra mer nytta där.
Jocke: Så han hoppade som av frivilligt?
Jag: Jo, och så blev det som moderaterna istället.
Jocke: Jaha... men hahaha, tänk dig Göran Persson där i Afrika då xD en fet viting som president för de undernärda svarta.

Haha, jag berättade inte för honom förrän någon dag senare att jag hade lurat honom. Hans reaktion då var: "Jamen, vaddå? Hur ska jag kunna veta vad Göran Persson gör nu!?" xD
Han är rätt lättlurad.

2 kommentarer: