onsdag, september 28

Ovanligt sen i år, faktiskt


Nu börjar jag verkligen längta efter advent.
Vi hade strömavbrott igår här i Kusmark, så vi tände massa ljus för att kunna se något överhuvudtaget. Pappa började sjunga "Tänd ett ljus" och jag och mamma sjöng med och det kändes typ som att jag gick i ett luciatåg eller något, med ljus i handen och allt och då kände jag att jag verkligen längtade.

Min längtan efter advent (och jul) brukar starta mycket tidigare vanligtvis. Typ i augusti. 


Det tråkiga med att man börjar vara så pass gammal är ju att man inte har de där luciatågstraditionerna, eller skolavslutningar i kyrkan, uppträdanden med kören eller liknande, så då får man ta saken i egna händer ;D
Please ignore djurens ögon, de hade typ röda ögon och jag var stressad och skulle snabbredigera bort det... Inte fagert.
 Jag brukar försöka att inte peppa själva julafton förrän några dagar innan, men advent kan man peppa hur tidigt som helst ;)
Julafton med pappas släkt

Juldagen med mammas släkt
Jag saknar Otto :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar